2009. november 23., hétfő

Pécsvárad - Máriakéménd - Máriagyűd

Blogunk célja - többek között - hogy bemutassuk Baranya Mária-kegyhelyeit, és kijelöljünk néhány lehetséges útvonalat a Mária Út déli szára számára.

Jekl Péter fotói egy Pécsvárad-Máriakéménd-Máriagyűd útvonalú zarándoklaton készültek 2008. júniusában. Pécsváradon a Szent István által alapított apátság található, Máriakéménd és Máriagyűd pedig jelentős Mária-kegyhelyek, a továbbiakban mindegyikről írunk majd még bővebben is.

(A képre klikkelve nagyobb méretben is megjelennek!)

A pécsváradi templom uralja a tájat.

Pécsvárad már a távolból, balra a Zengő csúcsa látszik.

Zarándokúton.
A felvétel Vécsey Anni Budapest-Međugorje-i zarándoklatán készült,
a Pécsvárad-Máriakéménd-Máriagyűd szakaszon.

Szellő - a harangtorony és a háborús emlékmű.

Erzsébet - a templom

"Én vagyok az út, az igazság és az élet" (Jn 14,6)

A kegytemplom Máriakéménd határában.

A kéméndi kegyszobor.

Mária, a Világ Királynője.

Szent Flórián Kéménden.

"Én vagyok az élet kenyere" (Jn 6,35)

Újpetre - Szentháromság szobor.

Kistótfalu - vasutállomás.

"Én vagyok az igazi szőlőtő." (Jn 18,1)

Máriagyűdi panoráma a Tenkes-hegyről.

A teremtés dícsérete.

És íme a cél: a máriagyűdi kegytemplom kapuja!
Ave, Maria, gratia plena;
Dominus tecum:
benedicta tu in mulieribus,
et benedictus fructus ventris tui Iesus.
Sancta Maria, Mater Dei,
ora pro nobis peccatoribus,
nunc et in hora mortis nostrae.
Amen.

Χαίρε κεχαριτωμένη Μαρία
Ο Κύριος μετά Σου,

Ευλογημένη συ εν γυναξί
και ευλογημένος ο καρπός της κοιλίας σου.
Αγία Μαρία, Μήτηρ του Θεού

προσεύχου υπέρ όλων ημών των αμαρτωλών
νυν και κατά την ώρα του θανάτου ημών.